torsdag, september 24, 2009

Besök hos barnmorskan

Idag var jag och Marcus på första besöket hos nya barnmorskan. Vi fick veta att vaccinering för svininfluensan av gravida kommer att ske hos barnmorskan och de kommer att höra av sig med mer info när det är dags. En negativ sak är att vaccineringen kommer att ta så mycket resurser från barnmorskorna att det förmodligen inte blir någon föräldragrupp, vilket jag känner mig väldigt ledsen över. Jag som hade sett fram emot att få börja föräldragrupp *snyft*. Men men, inget är ju helt bestämt än. I övrigt kollade man blodprov, urinprov och blodtryck, vilket såg bra ut. Man mätte också livmodern och SF-måttet var 23cm, vilket tydligen var det exakta snittvärdet. Hjärtljuden fick vi också höra, vilket var härligt. Frekvensen varierade rätt mycket, vilket jag blev rätt överraskad över då jag trodde hjärtljuden skulle vara rytmiska och konstanta slag i minuten.

I övrigt diskuterade vi även min förlängda blödningstid, vilket jag kom på att fråga om då jag omedelbart blödde igenom plåstret efter blodprovstagningen. Vi kom överens om att jag ska inhämta mina journalen från vårdcentralen i Hedemora som konstaterade mina blödningsproblem när jag var yngre. Så idag har jag ringt dit och de skulle skicka journalen till mig.

2 kommentarer:

  1. Hej! Emma heterjag o bor i örebro :) Tack för din blogg om hur ivf går till.. det kommer bli aktuellt för mig oxå så jag läser din blogg o får många svar på mina tusen frågor!
    Tack!!! kram

    SvaraRadera
  2. Åh vi kan inte gå eftersom jag ligger inne... :( Skulle varit vår första träff på måndag..
    Kram

    SvaraRadera