fredag, augusti 28, 2009

Vecka 22 + kanske sparkar?

Då var det ny vecka igen. Tänk vad tiden rusar iväg. Skickade mail till förlossningen bara för att höra lite om infon jag fick igår. Fick till svar att det är okej för min man att handla i cafeterian i alla fall och att förbudet bara gällde mamma och barn. Vad bra. Blev lite orolig. Sist jag låg ju sjukhus efter äggledarspolningen då jag fick sån smärta så var det enda som serverades HACKKORV! :). Var lite orolig för att behöva äta sånt skit :). Det var också okej att någon annan än min man följde med mig till förlossningen (om han ligger borta på jobb) och att han sedan avlöser den personen så fort han hunnit komma till Örebro. Känns skönt, för jag trodde jag skulle behöva gå igenom förlossningen ensam om Marcus jobbade.

Igår när jag och Marcus och jag såg på tv tror jag att jag fick en spark i sidan av magen så att mitt ben bara flöööög ner :).. Efter en stund kändes det som två lite mindre starka "buffar". Efter det har jag inte känt något mer. Jäkla trist det här med att ha moderkakan i framvägg...

3 kommentarer:

  1. härligt med sparkar! men du kommer känna mer än nog snart...;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Mysigt med rörelser från magen:-) Min ena väninna sa att det känns som att ha en alien/rymdfigur i magen. Hon tyckte det var skitläskigt med alla rörelser. hi hi.Tog flera år innan hon vågade skaffa barn nr 2 pga rörelserna. Alla är vi olika. Jag skulle njuta varje boff jag kände, om jag skulle få äran att bli gravid :-) NJUT TJEJEN, NJUT!!!

    Varm kram Ninna /Villblimammanu

    SvaraRadera
  3. Jo jag tycker vartenda liotet livstecken från bebben är det härligaste som finns :)... Hoppas du får uppleva det snart...

    SvaraRadera