fredag, augusti 21, 2009

V 21

Då gick jag in i vecka 21 idag. Läste på familjelivs "vecka-för-vecka" att vissa kvinnor får vattenansamlingar runt denna vecka. Har ju också läst att vattensamlingar bakom ögat kan vara en orsak om synen blir dålig under graviditeten, så då kan ju det vara förklaringen. Min chef har beslutat att jag ska få ett höj- och sänkbart skrivbord på kontoret så det känns skönt för ryggen. Det tackar vi för. I övrigt kräktes jag på vägen till jobbet i morse. Skönt att bara behöva kräkas en gång i veckan de senaste tre veckorna. Det känns lite mer lagom än flera gånger dagligen :)

2 kommentarer:

  1. Tänk vad olika det kan vara! Jag har ju knappt mått illa jag under hela graviditeten, att jag skulle spy har jag ju också varit skonad ifrån.. Däremot har jag ju haft andra åkommor som du sluppit.. Den ena graviditeten är ju inte den andra lik och det stämmer verkligen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, det är väldigt olika och individuellt :). Ni frågade aldrig efter könet på ultraljudet va? Sägs ju att man brukar må sämre om man väntar en tjej....har stämt bra för flera jag känner iaf som har barn av båda könen..

    SvaraRadera