onsdag, augusti 05, 2009

V 17+5 - inga rörelser och inga kräkor

Känner mig lite orolig eftersom jag inte känt några rörelser i magen sedan jag slutade kräkas :/. Ser så mycket fram emot ultraljudet på måndag så jag får se att allt är okej.. Usch vad tiden kommer gå sakta nu. I helgen ska jag och mamma gå igenom mina gamla barnsaker för att se om det finns något användbart där. Vet i allafall att jag hade en jättefin gosekanin när jag var liten och som jag vann på lotteri i Furuviks djurpark :)

Annars är jag väldigt trött just nu. Jag som i vanliga fall brukar vara morgonpigg sover nu en timme längre på morgonen och vill helst bara gråta för att jag måste gå upp ur sängen när klockan ringer. Dessutom har jag svårt att vara vaken på jobbet också. Funderar på om det kan bero på dåligt järnvärde. Funderar på om jag ska börja äta järntabletter ikväll eller om jag ska ringa barnmorskan och låta henne kolla upp blodvärdet först. Provade ringa barnmorskan, men de hade inga fler telefontider idag.

2 kommentarer:

  1. Läste tidigare att ni hade köpt ett stetoskop så att du också kunde lyssna på bebisens hjärta. Har du snappat upp något hjärtljud?

    SvaraRadera
  2. Tycker oss ha hört lite rörelser/sparkar, men hjärtljud har varit för tidigt för att lyssna efter, men här snart så borde man väl kunna det...ska det gå att höra med blotta örat senare så ska vi nog höra med stetoskopet också :)

    SvaraRadera