lördag, augusti 22, 2009

Förlossningsvideos

Fick för mig idag att kolla på förlossningsfilmeryoutube. De var tydligen så starka sekvenser att man inte fick se dem om man inte registrerade sig som medlem och garanterade att man var över 18 år. Nu fattar jag varför. Det var ju inte de där fina inspelningarna man fick se på tv-serien "Barnmorskorna" direkt utan här var det filmat rätt in i underlivet på kvinnorna så man fick se när bebisarna kom ut. Måste jag säga att det såg RIKTIGT vidrigt ut??? Vad glad jag är att jag åtminstone slipper se förlossningen från det perspektivet för då hade jag nog kräkts :). Man kunde också se hur barnmorskorna dissekerade moderkakan efteråt. Vilken tur att jag inte jobbar som barnmorska!

Hmm...ska nog tvinga Marcus att kolla på filmsekvenserna så han är förberedd och inte svimmar :). Fast jag tror nog att han klarar av det utmärkt ändå. Dessutom vill jag nog hellre ha honom uppe vid mitt ansikte än ståendes och tittandes in i hela härligheten på mig när jag väl ligger där :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar