tisdag, augusti 18, 2009

Dålig syn + Nobelpriskandidat?

Senaste veckan har jag märkt att min syn försämrats KRAFTIGT. Har jättesvårt att läsa på datorn och på vägskyltar. Har liksom ett flimmer för ögonen så jag har svårt att se vissa ord jag skriver :/. Har också haft ont i huvudet , förmodligen för att jag anstränger ögonen. Läste att sämre syn kan förekomma vid graviditet. Många har då fått det i samband med graviditetsdiabetes. Tänkte i alla fall ringa barnmorskan imorgon så vi får kolla upp det.

I övrigt har jag läst om två till tjejer som testat min "mirakelkur" för att bli gravid - aloeverajuice och fytoöstrogen. Båda blev gravida månaden efter att de kört kuren - precis som mig :) Så här skriver ena tjejen i ett inlägg på familjeliv (något förkortat):

"Är äntligen gravid efter att under två och ett halvt år testat ALLT (tempat, kollat med äl tester, ätit glandin, ätit rosenrot, detoxkur, bantning, motion, akupunktur, akupressur, ätit royal jelly; U name it!!!)

Läste om en tjej som provade att ta fytoöstrogen och drack aloevera juice och jag tänkte att en ny metod - visst, jag testar!

Efter EN jävla månad plusar jag!!!! Efter tårar, efter hopplöshet, efter sorg och längtan har vi blivit gravida!!! Sitter och kollar på testet och det är helt sjukt - det är ett plus!!!

Snälla ni som har svårt att bli gravida - testa! Har ätit en kapsel fytoöstrogen per dag och druckit aloevera juice 2 gånger per dag."

Fan, vad kul att veta att min hemmapåhittade kur har hjälpt flera andra att bli gravida :). Jag kanske blir känd av det här...bäst att ha telefonen på om Aftonbladet ringer.. eller om jag blir nominerad till Nobelpriset kanske? Haha..eller inte.. Kuren är ju inte vetenskapligt bevisad, men uppenbarligen verkar den ju fungera *lite stolt*

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia, jag är en tjej som följer dig i din blogg då jag har samma problem. Bor i Karlskoga och ska i November till fertilitetsavdelningen i Örebro. Nu undrar jag över din kur... när i din mens cykel började du äta/dricka den?

    Ullis

    SvaraRadera
  2. Hallå Ullis. Hur länge har ni försökt få barn? Har du ägglossning? Jag började kuren dag 5 i menscykeln då det dröjde lite innan jag fick hem tabletterna och juicen, men jag skulle rekommendera att man börjar samma dag man får mens och sedan sluta runt dag 16. Om du inte gjort någon utredning kanske du inte vet om du har en tunn slemhinna eller inte eller hos vem av er problemet ligger? (om det nu ens ligger hos någon av er). Lycka till iaf..kram/Sophia

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag hamnade hos dig när jag googlade Fytoöstrogen och fastnade för detta inlägget:) Jag slutade med ppiller i oktober 2010. Efter 4 mån utan mens och ägglossning (ätit i 10år) så gick jag till gyn som tog blodprov som visade på lågt östrogen. Nu har dock värdet blivit bättre och mensen har kommit tillbaka och ägglossningen, dock är cykeln lång (45 dagar).Östrogenvärdet är också bättre men fortf lite lågt. Ska ta nya prover i augusti och ev få hjälp då. Min fråga till dig är: Tror du att det kan hjälpa produktionen av att testa fytoöstrogener? Hade du också lågt östrogen? Tacksam för svar=)

    SvaraRadera