onsdag, augusti 19, 2009

Besök hos barnmorskan

Ringde barnmorskan idag angående min dåliga syn, trötthet mm. Hon ville att jag skulle åka in redan kl 13 för att lämna urinprov och blodprov för att utesluta havandeskapsförgiftning. Testerna visade sig vara som de skulle. Järnvärdena hade försämrats efter inskrivningen så det var bra att jag har börjat äta järntabletter, för annars hade värdena förmodligen legat under vad som rekommenderas Barnmorskan berättade att hon själv drabbades av synförsämring under sin graviditet, men att det återställde sig själv efter förlossningen. Skönt att det inte var något större fel i alla fall. Nu får jag kisa vidare i 20 veckor till...

2 kommentarer:

  1. Hej! Min syn har oxå blivit sämre, jag har dock linser sen innan men nu blir det ibland suddigt även med dom. Men då behöver jag kanske inte oroa mig alltför mkt över detta?! Hur mår du annars nu? Inget spyande längre? Ha det fint!//Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag hade också linser sedan innan. Verkar inte vara något att oroa sig för då. Annars mår jag väl rätt ok. Mycket ryggsmärtor, men kräks inte iaf :)

    SvaraRadera