lördag, augusti 08, 2009

Rensat förråd

Nu är det bara en dag kvar till ultraljudet. Det ska bli så roligt att få se bebisen igen. Igår var jag hemma hos mamma och tittade igenom mina gamla leksakslådor från när jag var barn. Många minnen, men inte mycket som var värt att spara. Det jag sparade var 2 dockor, 2 barbies, 2 handdockor som mamma sytt (Lillstrumpa och syster yster), en kanin som jag sytt, en kanin som jag vunnit på lotteri, ett pennfodral, en asfaltskrita och så en del barnböcker. Fick sån nostalgi av flera av mina böcker - speciellt av boken flickan med svavelstickorna, men även av en som handlade om en mus som gifte sig. Så himla fina bilder. Hittade även på en rolig bok om en pojke som är rädd för allt (mörker, HUNDAR mm), förutom katter som han älskar :). Passar väl bra för mig som inte gillar hundar, men som är galen i katter. Flera böcker med katter i hittade jag :). Mina gamla "My little ponnys" sparades också - det är kanske leksaker som bebisen kan leka med hemma hos mormor.

Imorse kräktes jag säkert i 15 minuter - inte kul alls. Svider fortfarande i halsen. Jaja, det var ju säkert 1½ vecka sedan jag kräktes så det var ju inte så farligt.

1 kommentar: