onsdag, juli 08, 2009

Medicinering mot illamåendet

Under helgen mådde jag bra och trodde då att allt illamående skulle vara över nu. Så länge har jag inte klarat mig tidigare utan att kräkas. Förmodligen berodde det dock på att jag sov så himla länge på morgonen och inte cyklade iväg till jobbet direkt på morgonen. På måndagen började dock kräkningarna åter och även på tisdagen kräktes jag. Igår bestämde jag mig för att det fick vara nog så jag tog en tablett mot åksjuka (Postafen) i går kväll innan jag lade mig till sängs. Blev rekommenderad detta av min barnmorska då tabletten håller i effekten i 12 timmar. I morse var jag inte alls illamående när jag cyklade till jobbet. Ska testa samma sak resten av veckan och hoppas att det är lika positivt resultat då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar