onsdag, juli 15, 2009

Kräks igen

Igår mådde jag riktigt illa när jag cyklade till jobbet (trots Postafen), men klarade mig med nöd och näppe från att kräkas. I morse gick det inte längre än några hundra meter innan jag kräktes. Verkar som om Postafen inte längre hjälper :(.

Igår hämtade svägerskan bilbarnskyddet så nu gäller det bara att hon åker till Örebro innan januari helst :)

Läste tidningen om svininfluensan och att det ska satsas stort på vaccinationer. Själv åker man väl på influensan otur som man har... Läste att gravida och personer mellan 20 och 40 år ingår i riskgruppen och att vissa landsting har valt att prioritera bla gravida personer för vaccin. I bla Stockholm har man beslutat ge förtur till gravida och kroniskt sjuka, eftersom det är de som riskerar att bli allvarligt sjuka.

Inget nytt i övrigt som hänt. Tycker att magen börjar bli mindre så några nya kort har jag inte tagit. Tror minskningen kan bero på att cystan på äggstocken kanske börjar att ge med sig.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag har läst igenom din blogg nu och den resa som du och din man gjort. Verkligen jätte roligt att du tillslut blev gravid och det på första IVT försöket. Jag och min sambo har försökt skaffa barn sen mars/april. Dock så fungerar inte min ägglossning och jag äter nu Provera. Jag vill verklgien bli gravid och hoppas verkligen att det inte ska uppstå allt för mycket bekymmer kring detta. Jag känner precis som du att ALLA runt omkring blir gravid på ett kick. Knappt utan att verkligen försöka och här är vi med en kvinnokropp som inte fungerar som den borde. Mår sååå dåligt över detta.... Hoppas på resultat till hösten.
    /Gabriella
    buerarian@hotmail.com

    SvaraRadera