onsdag, juli 08, 2009

Dofter mm

Kommer inte ihåg om jag skrivit detta tidigare, men jag har ju blivit väldigt doftkänslig under graviditeten. Bland annat så har jag kräkts bara av att känna doften av:

  • Pytt i panna (Tyvärr har Marcus ätit det allt för ofta och har nu fått pyttipannaförbud :)
  • Rå köttfärs (Marcus fick steka köttfärsen medan jag kräktes)
  • Grillat (hemskt i dessa sommartider)

Har dessutom blivit väldigt kräkmagad av att höra äckliga saker. På jobbet får man ju höra/se bilder på misserabla lägenheter med både människo- och djuravföring/urin från golv till tak. Förr berörde det mig inte lika mycket, men nu kräks jag bara av att höra det.

Hoppas Postafen kommer att hjälpa mot dessa saker också :)..Fast det är ju inget mirakelmedel så jag får väl stå ut med det.

Har även blivit väldigt andfådd och har svårt att andas i värmen. Läste nu att det beror på att blodmängden ökar väldigt mycket under vecka 14, vilket kan orsaka bland annat andfåddhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar