torsdag, juli 09, 2009

Bestämt barnvagn

Idag var jag och mamma till Babyproffsen och tittade på barnvagnar. Eftersom jag vill ha en vagn som är lätt att köra i snö och terräng hade jag genast tagit bort "Milano" från listan. Nu stod alltså valet mellan Grizzly eller trehjuliga Jogger. Provade att köra runt med båda vagnarna och visst var Joggern smidigare att köra än Grizzlyn. Det visade sig dock att liggdelen i joggern var mycket stor, tung och klumpig, medan Grizzlyn hade en lätt och praktisk hårdlift, så det avgjorde nog saken. Dessutom kunde man öppna upp baksidan av suflettenGrizzlyn så det blev myggnät och vagnen blev luftigare. Fördelen med Grizzlyns däck var att de är punkteringsfria, men då är de ju inte lika stötdämpande som Joggerns luftfyllda däck. Diskuterade lite med maken och bestämde oss för att köpa Grizzlyn.Babyproffsen i Örebro kostar den 3000kr, men på samma butik i Eskilstuna säljer de den för 2000kr på rabatt just nu så jag ska ringa butiken imorgon och se om jag kan beställa den.

Var även in en sväng på Ikea där jag hittade ett praktiskt skötbord. Men det är ju ingen rabatt så det tänker jag inte köpa än :)

Nu är det dax att ta en Postafen och lägga sig till sängs.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att ha bestämt sig!! Den är en av de som jag också tittat på, men som sagt, vi har knappt börjat tittat än..

    SvaraRadera