torsdag, juni 11, 2009

Tillbaka igen

Nu har jag varit borta ett tag. Var så himla dåligt väder så vi flydde till Grekland/Karpathos i en vecka. Har varit en mycket lugn och skön semester. Illamåendet har nästan helt avtagit. Förut blev jag ju illamående när jag åt, men nu blir jag bara illamående när jag inte ätit på ett tag. Konditionen är inte som den brukar fick jag märka av då vi skulle gå i alla backarna. Det var himla jobbigt i värmen.

Nu verkar omgivningen verkligen tycka att jag ser gravid ut! Vi frågade hotellägaren vilket som var bästa sättet att ta sig till Apela beach på - via båt eller buss. Då svarade att han rekommenderade buss "in her condition", "I see she´s expecting", förklarade han vidare *skratt*. När vi checkade ut idag fick vi också ett "Good luck with the baby". När vi sedan skulle gå igenom säkerhetskontrollen på Karpathos flygplats frågade utbrast polisen "You´re pregnant!!"... "What?" frågade jag som blev allmänt chockad. "Oh no? I´m sorry". Han tolkade tydligen min reaktion som att han hade fel , jaja, jag orkade inte bry mig :)

3 juni var vi även på andra besöket hos barnmorskan. Fick lämna urinprov för att kolla äggviteämnen och blodprover. Vikten lästes också av. Eftersom vi beställde sista-minuten-resan samma dag så var vi tvungna att avboka Frejasamtalet (fosterdiagnostik) som vi skulle haft idag. Jag får gå dit själv den 16:e istället...

Nu ska jag njuta lite av att vara hemma hos katterna igen...

Mjau..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar