måndag, juni 01, 2009

Sett hjärtat slå v 8+3






Var på ultraljud idag och irriterande nog var läkaren 30 min försenad som vanligt. Fick se en liten 18 millimeters "klump" med armar, ben, ryggrad, gulsäck, navelsträng och ett hjärta som klappar på så snabbt och fint. Åh vad skönt. Läkaren sa att missfallsrisken var nån procent, men att den var väldigt liten för mig också av den anledningen att jag är så ung. Hade en rätt stor cysta på vänster äggstock (förmodligen därför jag blivit så svullen om magen) som beror på de hormoner jag tagit, men det var inget allvarlig med det, utan den skulle försvinna av sig själv. Marcus hade väl tänkt sig att läxa upp läkaren lite pga av hennes alltid för sena ankomster, men efter att ha sett vår lilla klump så var all irritation som bortblåst. Läkaren skrev ut en något otydlig ultraljudsbild, men den är ändå rolig att ha kvar. Klumpen, som om bara någon dag är ett foster, stämde helt överrens med min beräkning av vilken vecka jag är i. Är i vecka 8+3. De beräknade dock förlossningsdatumet lite annorlunda (v 39+6 - inte v 40+0 som jag beräknat) så de satte det till 7 januari.






















3 kommentarer:

  1. Åh va härligt! Det måste väl kännas gôtt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh så fin bild, blir alldeles rörd! Vilken känsla.... Hoppas vi oxo får uppleva den snart!

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt! Själv är jag i v 6. Vi har också gjort IVF (1 ET och 4 FET) och det är första gången jag testat positivt. Kul att jag hittade din blogg. Du ligger ju några veckor före mig så då får jag ju en liten aning om vad som väntar. ;)

    SvaraRadera