tisdag, maj 05, 2009

Mår så dåligt

Vet att detta borde vara den lyckligaste tiden i mitt liv, men varför är det inte det? Varför mår jag fortfarande så psykiskt dåligt? Varför kan gråten aldrig avta? Jag önskar jag kunde haft en normal graviditet som alla andra - såna som blir gravida på en gång och som egentligen inte behöver oroa sig för missfall - för de kan ju ändå bli gravida på en gång igen. Jag mår så jävla dåligt nu för att jag är så förbannat rädd för missfall, för jag orkar inte gå igenom hela proceduren en gång till - om det skulle bli ett missfall så skulle jag verkligen inte orka leva längre. Samtidigt är jag nästan övertygad om att jag kommer få missfall förr eller senare för jag har sån jävla otur. Varför kan ingen bara fatta hur jävla dåligt jag mår av att konstant behöva oroa mig för missfall? Varför försöker folk trösta med att "Då är det ju bara att göra ett nytt provrör". Jag ORKAR inte med fler försök - fungerar inte detta så ger jag upp. Jag önskar att jag kunde få vara lycklig, men all oro överskuggar lyckan och ingen verkar fatta hur fan jag kan må dåligt nu när jag äntligen blivit gravid. Det är knappt jag fattar det själv. Nä fy fan - just nu känner jag inte att jag orkar leva längre........

2 kommentarer:

  1. Jag finns här för dig och det vet du min älskling. Vi tar oss igenom det här tillsammans. Tack för att du finns. Puss

    SvaraRadera
  2. Usch som du skriver Sophia! Jag gjorde aldrig provrör men vi försökte i nästan 2 år innan jag blev med barn. Jag gick inte ut och sa till någon att jag var gravid förrän i 13:e veckan bara för att jag visste att jag skulle få missfall. Men det fick jag inte och det hoppas jag att du inte heller får. Försök för din och din mans skull, ta det lugnt, slappna av och försök att njuta. Jag kände inget förrän ungen började röra sig, ingen magvärk eller så. Ömmande bröst och lite illamående på sin höjd. Lycka till och jag önskar er all lycka!
    Mvh Mattiz73!

    SvaraRadera