tisdag, maj 05, 2009

Inskriven på Mödravårdscentralen

Ja nu har vi skrivits in och fått en första tid hos barnmorskan onsdagen 20:e maj klockan 08.00. Blir skönt att få lite mer info om vad som kommer hända här framöver. Mycket man måste tänka på. Hade bestämt mig för att lägga mig i massagestolen på jobbet här om dagen men kom på mig själv med att jag ju inte kunde göra det eftersom man inte ska masseras första veckorna i graviditeten. Sedan skulle jag äta leverpastejssmörgås igår och kom att tänka på : SHIT, får man äta det? Kollade dock upp det och det var ingen fara. Lever skall man dock tydligen inte äta.

Igår registrerade jag en graviditetsförsäkring som kommer att börja gälla fr.o.m vecka 10.

Känner inte så mycket molvärk i magen längre och tycker att det är lite jobbigt. Blir orolig när jag inte känner något, men jag har ju inte blödit eller så, så det borde ju inte vara någon fara. Tycker att mitt luktsinne förändrats. Sa redan förra veckan att saker och ting luktade curry eller brännt, men mina kollegor höll inte med mig :). Nu tycker jag att allt luktar metalliskt. Metallsmak i munnen har man ju hört talas om, men metalllukt låter ju tokigt? Maten smakar heller inte bra längre. Inte ens ostbågar eller smörgåstårta var så gott som det brukar vara. Hoppas att kladdkakan ikväll smakar bättre.

Är förresten min födelsedag idag och det jag önskar mig mest av allt just nu är att denna graviditet ska gå bra och att bebisen stannar i magen i 8 månader till.

2 kommentarer: