måndag, april 20, 2009

Väntan på resultat

07:05 Ringde Fertilitetsenheten. Yvonne svarar. Hon säger att labbpersonalen inte kommit än och ber mig återkomma om en stund. Frågar om hon inte kan ringa upp mig när de kommit och det ska hon göra.

08:05 Ringer Fertilitetsenheten igen. Yvonne svarar. Frågar om hon fått något svar - hon svarar nej. Undrar om labbpersonalen inte kommit och då svarar hon att de gjort det. Känner mig lite otålig. Hon frågar om de sagt att de skulle ringa upp mig och jag svarar att de bara skulle höra av sig om jag inte skulle göra ET (embryo transfer) idag, men att jag vill veta resultatet i vilket fall som helst så jag vet om jag ska avboka akupunktur och så eller ej. Hon säger återigen att hon kollar upp det och återkommer...

Svårt att jobba - vågar inte ringa mina klienter, för tänk om Fertilitetsenheten skulle ringa min mobil just då..Kan ju inte slänga på luren då. Jäkla väntan. Är så nervös.

08:35 Eva från Fertilitetsenheten ringer. Berättar att alla tre ägg blivit befruktade! Ett ägg till mig och ett ägg till frysen. Jag börjar gråta hejdlöst och ringer till mamma. Åh - jag gråter än. kan inte tro att det är sant! Klockan 13 får jag tillbaka mitt älskade embryo.

4 kommentarer:

  1. Jag är så glad och lycklig för Din skull... och även för oss andra också.
    LYCKA TILL min älskade dotter....
    Jag är stolt att få vara med på återinförandet...

    SvaraRadera
  2. Tack mams.. Jag är fortfarande på toppenhumör, fast jag kan inte låta bli att gråta...Hur mycket tårar finns det?? :)

    SvaraRadera
  3. Jippieee!!!
    Åh va roligt för er!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo det känns skönt att allt gått vägen så här långt :)

    SvaraRadera