tisdag, april 14, 2009

Ultraljuds-chock!

Var på fertilitetskliniken idag efter 5:e kuren med Pergotime. Jag hade tydligen blivit väldigt stimulerad denna gång. 4 äggblåsor: 22mm på vänster sida och 15,16 och 16,5 mm på höger sida. Slemhinnan brukar vara 6 mm, men nu var den 6,5 mm. De sa att det var så många ägg att de kunde göra provrör imorgon om vi ville. Om vi valde att inte göra provrör ville de ge oss sexförbud denna månad - fast det skiter jag ärligt talat i.

Jag blev så chockad eftersom jag trodde vi skulle göra provrör i augusti och jag inte ens fått sprutor och sprayer. Tycker 4 ägg låter lite för att göra provrör. Måste ta ställning till detta idag för då måste jag ha ägglossningssprutan idag. Pratade med Marcus som också var tveksam. Ska nog ringa och resonera lite med kliniken nu igen. Jag känner mig rädd och nervös. Man har ju bara tre gratisförsök och vill ju inte "slösa bort" något.

Spikmatta, aloeverajuice + fytoöstrogen var tydligen en riktig dunderkur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar