tisdag, april 14, 2009

Nytt datum

Träffade Karin Steffenstorpet på Fertilitetskliniken idag kl 15 för att få mer info om vad som väntar. Hon berättade att de ville vänta med IVF till fredag 17 april istället så att äggen och slemhinnan hinner växa till sig lite mer. Slemhinnan brukar växa 0,5 mm/dygn. På måndag blir det återföring av äggen i så fall. Om inget ägg blir befruktat kommer de att ringa mig på måndag förmiddag, så jag vill INTE se deras telefonnummer på mobilen då.

Karin sa att det oftast är bättre kvalitet på äggen om man tar ut ett fåtal än om man får ut 12-20 ägg.

Klockan 15.00 idag fick jag min första injektion med Orgalutran® som tydligen ska förhindra att äggen lossnar. Vid samma tid imorgon ska jag ta en likadan spruta själv. Eftersom lösningen är färdigblandad i sprutan och så blir det nog rätt lätt att ta. Ska sticka den i magen. Får smita iväg på kafferasten och injicera. Klockan 21.00 imorgon hjälper syrran mig att injicera Pregnyl® som gör att äggen kommer att lossna inom 36 timmar. Pregnylen är lite klurigare då det är tre ampuller som ska blandas - två mer pulver och en med vätska. Måste ju också montera sprutan och så , så syrran får hjälpa mig.

Slutar äta fytoöstrogenerna idag för att jag vill förhindra ägglossningen. Kommer dock fortsätta dricka aloeverajuice och ligga på spikmattan...

Marcus kollar upp ledighet på fredag och mamma har tagit semester på måndag så hon kan vara med vid återföringen...om det blir någon sådan. Har mailat Ulf Ahremark och frågat om han kan ge mig akupunktur på måndag. *Hoppas*. Mina kollegor är snälla och hjälper mig med de besök som jag varit tvugen att avboka.






















Morgondagens spruta som jag ska ta själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar