söndag, april 05, 2009

Inget nytt

Här händer det inget nytt. I torsdags 2 april började jag dricka aloeverajuice på fastande mage(15 ml på morgonen och 15 ml på kvällen) samt två tabletter fytoöstrogen till maten. Imorgon börjar jag Pergokur nummer fem. Ligger även på spikmattan 15 min om dagen minst. Min hud börjar vänja sig och det gör inte lika ont längre. Idag låg jag 45 min på den. Glömde bort tiden då jag spelade spel på mobilen.

Frågade min kollega vad hon hade tänkt för namn på barnet hon väntar och fick svaret att den förmodligen skulle heta Elvira om det blev en tjej. Skulle aldrig ha frågat. Gjorde lite ont eftersom jag alltid velat ha en liten Elvira :(. Jag älskade sången "Elvira Madigan" som liten. Elvira Elionora Esmaralda skulle hon heta. Dock kom ju Marcus på ett jättefint tjejnamn när vi var i London, Feline. Han menade det mest som ett skämt eftersom jag är galen i katter och Feline betyder "kattdjur" på engelska efter latinets felinae. Vi insåg nog dock båda t att det var ett riktigt fint namn, så det kanske blir det istället om vi får en flicka någon gång. Ett pojknamn jag gillar är Dexter. Marcus gillar väl inte att man döper till utländska namn, men han får vänja sig :). Än så länge har vi ju inget barn så att fundera på namn är väl ingen ide´.

Mår fortfarande bra psykiskt konstigt nog. Tankarna på att köpa hus håller tankarna om att vara barnlös borta. Det känns skönt att inte behöva tänka på det. 9 dagar kvar till ultraljud. Ska bli intressant att se hur det går för min lilla slemhinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar