lördag, april 18, 2009

Fortfarande bra

Allt känns fortfarande bra. Känns som om jag har en väldigt svag mensvärk, men den är ju inte ens i närheten av den mensvärk jag har när jag faktiskt har mens, så det känns ju knappt. Inte har jag blödit mycket heller. En liten fläck i bindan bara. Sovit gott har jag gjort också :). Känner mig så nöjd efter äggplocket.

Fick ett jättefint mail av min man under natten. Nu får den stackarn inget privatliv, men har får ju skylla sig själv när han vet att jag bloggar om allt som händer *skratt*. Så här stod det iaf i mailet:

"Hej älskling! Jag hade ingen aning om vad filmen Juno handlade om men det visade sig att det var om graviditet, vad annars? Jag satt och tänkte en massa på dig och oss under filmen och jag ville bara skriva och berätta för dig hur mycket jag ser fram mot att du ska bli stor som ett hus, att du ska få ett instabilt humör och att få se hur sagolikt vacker du kommer att vara när du blir gravid. Jag hoppas så mycket att allt gick bra idag och att det går som det ska under helgen när de ligger och växer till sig på sjukhuset och att det går bra att plantera in dem i dig. Jag vill så gärna att det ska gå vägen nu, kan knappt vänta. Jag känner mig glad och förhoppningsfull nu när vi äntligen har kommit så här långt. Du var så duktig och tapper idag, du kämpar så hårt för oss och jag vill att du ska veta att jag står vid din sida, vi gör det här tillsammans. Puss, älskar dig. Din Marcus"

Han är så underbart go min man och jag är lyckligt lottad som har honom. Instabilt humör har jag nog redan haft, särskilt det senaste halvåret, och jag vet inte om det är mycket att längta efter :).

Längtar så mycket efter måndagen för att höra resultatet. Bara det finns ett ägg med bra kvalitet så är jag nöjd. Räknar inte med att det ska bli något ägg till frysen.

Idag är det toppenväder liksom igår. Tänker sätta mig i loftgången och sola lite. Somnade där igår efter äggplocket och fick en hel del färg :). Tänkte sätta mig och läsa en bok jag fått av min mamma så fort Lippen (en av katterna) lämnar mitt knä. Han ligger ju där och spinner så högt.

Marcus - Mamma - Syster: Jag älskar er mest av allt...förutom katterna förståss :)

2 kommentarer:

  1. Jag älskar dig min dotter...
    Hoppas så innerligt att äggen tar sig och det blir av på måndag...pussar

    SvaraRadera