tisdag, april 14, 2009

Det blir ivf!

Ringde och pratade med fertilitetskliniken igen. Barnmorskan förklarade att det inte kommer att räknas som ett ivf-försök om inget av äggen skulle befruktas och att jag alltså då har tre gratisförsök kvar om befruktningen misslyckas. Ringde och väckte min stackars make och vi bestämde oss för att genomgå vårt första ivf redan nu. Ikväll ska jag ta en spruta som sätter igång ägglossningen. Den skall tas klockan 21.00. Min syster som är sjuksköterska tillika en ängel kommer och hjälper mig att ta sprutan då jag inte vill ta den själv. Ska gå iväg till fertilitetskliniken i eftermiddag och få lite mer info. På torsdag 16 april är det dags för äggplockning och på lördag 18 april blir det återinföring av ägget om något blir befruktat. Mamma ska vara med mig vid återföringen i så fall och Marcus är med mig vid äggplockningen.

Åh vad nervöst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar