tisdag, april 07, 2009

Allt åt H*L*E*E

Ja ju har mitt dåliga mående kommit ikapp mig. Allt har gått åt helvete den senaste veckan.

1. Fick mens.
2. Fyrhjulingen läcker olja - allvarlig fel - 6-7000kr - måste in på reparation.
3. Cykeln har gått sönder. En eker i hjulet är borta och det är KRAFTIG obalans i däcket och det vinglar som tusan. Även stödhjulet är trasigt. Cykeln är inte så gammal, men ingen garanti. Nytt hjul kostar 1500kr! Lika bra att köpa ny cykel.
4. Husvisningen vara katastrof och huset avskyvärt!
5. Bestämmer mig för att ändå ta cykeln till jobbet. Efter en km får jag punktering och däcket blir platt. FAN. Tänker ringa Marcus för att be honom hämta mig och skjutsa till jobbet. Upptäcker att jag glömt mobilen hemma. FAN! Får låna mobilen av en kvinna och gråter floder på morgonen.

Detta bådar inte gott...

2 kommentarer:

  1. Kom du ihåg när däcket small på en cykel jag hade tror jag ?? det hade värsta bulan sen small det utav helvete...Kom o tänka på det när du skrev att cykeln pajat...

    Fan Sophia...man behöver inte lämna in saker hela tiden...Fixa skiten själv istället , karln din får väl smutsa ner sina fingrar lite :)

    Du är inte ensam att det går åt pipan fast vi andra bloggar bara inte om det :)

    Häng inte läpp nu för lite småproblem...du har tak över huvet och mat på bordet.

    Nä , skål ta mig fan...

    SvaraRadera
  2. Alla andra kanske inte proppar i sig hormoner och mår jättedåligt psykiskt, för då ORKAR man inte med "småsaker". Du fattar ju ingenting...

    Hur tänker du att man ska få ut hela jäkla motorn på fyrhjulingen - nä det är INGET man ger sig på själv.

    Själva CYKELHJULET kostar 1500 kr...jag sa inte att den skulle lämnas in..

    Det är för tusan inga "småproblem". Sluta bagatellisera när du inte vet ett skit om hur det är att vara under barnlöshetsutredning och proppa sig full av hormoner. Det är en livskris må jag säga!

    SvaraRadera