lördag, mars 28, 2009

Inga känningar

Vid det här laget brukar jag ha en massa symptom som magvärk, ont i brösten etc, men nu har jag bara lite molande värk i magen och det kom först idag, det brukar ju komma någon dag efter ägglossningen och fortsätta så fram till mensen. Vet inte om det är positivt eller negativt ur graviditetssynpunkt, men det är ju skönt att magsmärtorna började senare än vanligt och att jag inte har fått ont i brösten än i alla fall.

Suttit här på kvällen och tänkt på hur kul det ska bli att få inreda ett barnrum i framtiden. Helst ett i rosa och vitt :), fast det kanske inte går om det blir en pojke. Så är det ju inte säkert att man får barn över huvud taget, men det är skönt att drömma sig bort i alla fall.

Har mått rätt bra psykiskt de senaste två dagarna i alla fall. Tror det beror mycket på att jag vant mig vid tanken att det dröjer fram till augusti innan det blir provrör. Det är skönt att ha en klar hållpunkt även om jag hade hoppats på att bli gravid tidigare. På sätt och vis känns det dock skönt eftersom jag är så fruktansvärt rädd för smärta vid äggplockning. Såg filmer på det på youtube och trodde jag skulle svimma.

Nu ska vi se på Robinsson.... jag och kissarna. Utan katterna vore inte livet värt att leva. De muntrar upp mig så gott de kan. Flozzie envisas att lägga möss i hundens vattenskål flera gånger om dagen - det ser lite roligt ut och jag fattar inte varför hon ska dränka dem hela tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar