måndag, mars 23, 2009

Helgen

Helgen har känts mycket bättre. Jag är väldigt trött och har stort sömnbehov, men det psykiska måendet har i allafall varit bättre under helgen och jag har till och med skrattat en del. Har väl mer eller mindre fått tid på min att acceptera att det inte blir någon bebis 2009 och att jag får vänta minst till 2010. Annars består de närmaste veckorna av denna jobbiga väntan på mensen 2 april. Nu finns det inte mycket mer att göra. Ägglossningen är över och snart börjar väl bröstsmärtorna ta över vilket jag alltid har under perioden mellan ägglossning och mens sedan jag började med Pergo.

3 kommentarer:

  1. Hej Sophia,
    Vill bara säga att jag går igenom en liknande situation. Har ätit två kurer pergo utan resultat och nu vill min gyn inte göra fler försök utan skicka mig till fertilitetskliniken, och där är det 18 månaders väntetid (Stockholm), ingen vårdgaranti här inte. Känner igen mig i din frustration att vänta, samtidigt som vänner och familj ploppar ur sig ungar på löpande band och frågar "när ska du ha knodd då?" folk fattar inte hur jobbigt det är. Håller tummarna för att du snabbt får hjälp och att IVF blir lyckat. Kram från Carro, född -78

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inlägg Carro. 18 månaders väntetid??! det lät ju grymt länge. Hoppas ni får någon hjälp under tiden. Kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt att du mår bättre!!
    Hoppas tröttheten beror på något annat! :)
    Kram

    SvaraRadera