torsdag, mars 26, 2009

Blivit uppringd

Vårdslussen ringde upp mig som planerat. Hon menade att vissa landsting har gjort undantag i vårdgarantin vad gäller fertilitetsärenden, men tror inte att detta gäller Örebro. Hon menar att de inte fått in ärenden av denna typ då Örebro inte haft några väntetiden för provrör (precis så som de sa till oss att det inte var). Hon frågade om vi skulle ha någon donation av något slag då detta kunde vara anledning till att det drog ut på tiden, men då berättade jag att så ej var fallet. Jag berättade hur vi fått motstridiga svar gällande hurvida vårdgarantin gällde eller ej. Påtalade att vi ställdes i kö 090304. Kvinnan tyckte det verkade konstigt och lovade ta kontakt med fertilitetsenheten och reda ut det hela och sedan återkoppla till mig. Då det var mycket ärenden just nu visste hon inte om hon skulle kunna ringa dem idag utan det kunde ta någon dag.

Det där klarade jag ju bra. Vänlig, men bestämd - inte upprörd. Inte för att jag tror att detta kommer ha någon betydelse, men jag är iaf stolt över mig själv att jag lyckats ta ork till mig och stå på mig även fast det tär på krafterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar