tisdag, mars 24, 2009

Barn=Olycklig?

Idag såg jag följande artikel i Aftonbladet:

"Lycklig av barn? Glöm det
Ett barns skratt och leende kan värma den mest kylige. Men nu slår brittiske forskaren Nattavudh Pawdthavee, 30, hål på föreställningen om att barn gör oss lyckliga. Han menar att de stunder av lycka som barnen ger inte uppväger vardagsslitet en familj innebär.
–  Föräldrar spenderar mer av sin tid med tvätt, matlagning och problem med skolan än med stunder av lycka över barnets första leende eller att se dem ta studenten, skriver han i The Psychologist."

Idioti! Jag skulle gärna få mer hushållsarbete än att vara barnlös! Här om dagen stod det också i tidningen om vilken babyboom det varit både 2008 och fram tills nu. Vad deppig man blir. Inte undra på att man tycker att ALLA andra får barn utom jag och att man sett tjockisar överallt....

2 kommentarer:

  1. Min Älskade Dotter!
    Det kanske är så att den här forskaren Nattavudh Pawdthavee har dålig erfarenhet av egna barn.
    När Du och din storasyster var små var jag ju ensam i veckorna med Er, klart det är jobbigt med barn, men det var en UNDERBAR tid att få ha Er nära och få älska Er.
    Jag Älskar och tänker så mycket på Dig, finns alltid till för Dig när helst Du känner...
    Kram mams

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket mamma. Jag ska nog allt fortsätta terra dig med mitt mående :) pussar

    SvaraRadera