tisdag, januari 20, 2009

Ultraljud idag

Idag gjorde jag ett ultraljud på 14:e dagen i menscykeln. Förra månaden gjorde jag ultraljudet på dag 12. Resultatet var lite av en besvikelse. Det positiva var att jag hade utvecklat en äggblåsa på 17,5 mm (förra gången hade jag utvecklat två stycken där den största var 14 mm). Det negativa var att min livmoderslemhinna blivit tunnare än tidigare. Förra gången var den 7 mm och nu är den bara 6 mm :(. Kanske räcker det för en graviditet. Helst ska ju slemhinnan vara över 7 mm för att ett ägg ska fästa berättade läkaren.

Usch - allt känns hopplöst. Ska det aldrig gå att bli gravid? *snyft*. Har dock undersökt lite på Internet och hittat ett naturläkemedel som heter Membrasin som är till för att förtjocka slemhinnorna. Har beställt det från Internet nu och hoppas jag kan börja äta det inför nästa ägglossning.

Fick redan idag recept för nästa kur Pergotime - det bådar ju inte gott att få det i förväg, då är det ju nästan som om de räknar med att jag ska få mens och att denna kur också misslyckas. Läkaren sa dock att det inte var så hon tänkte utan att jag inte skulle lösa ut receptet förrän jag vet om mensen kommer eller inte och att det var bättre för mig att ha ett recept hemma så behövde jag inte ringa och krångla med det om jag får mens igen. Jaja, ägglossning ser det ju ut som om det kommer att bli i alla fall och jag ska tillbaka 29 jan för att ta progestoronprov. Mina förhoppningar på graviditet denna månad är som bortblåsta :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar