söndag, januari 25, 2009

Sekret

Jippieeeeeeeeeee...

Började undersöka livmodertappen samt sekretet för ungefär ett halvår sedan och har konstaterat att jag inte alls haft något ägglossningssekret. Ägglossningssekretet ska ju likna rå äggvita och kunna gå att drar isär mellan fingrarna så att det uppstår det en tunn slembro, som kan bli 3-6 centimeter lång innan den brister (se illustration)






Så plötsligt händer det ... nu idag kl 12.20 uppmärksammade jag att jag äntligen fått det där efterlängtade sekretet som visar på att jag är fertil. En slembro på 4 cm ungefär. Hur fan kan man bli så lycklig över lite flytningar? *skratt*. Har hoppat runt här hemma. Kan mycket väl vara naturmedicinerna för slemhinnorna som äntligen gett mig denna fördel. Ätit 4 st Membra 7 samt en st Glandin 25 varje dag i sex dagar nu.

Konstigt nog har ägglossningstesten visat positivt resultat i 6 dagar nu (måndag till söndag). Hur är det möjligt?

Åh vilken bra dag..

Fan bara att Marcus inte är hemma, men om jag nu har ägglossning idag så var ju fertil i fredags också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar