tisdag, januari 20, 2009

Så irriterad......

Jag stör mig så FRUKTANSVÄRT på dessa kommentarer:

* Du är ju så ung än så det finns ingen brådska att skaffa barn - det löser sig tids nog
(Snälla - håll bara käften!!!)

* Om du slutar tänka på det ska du se att du blir gravid
(Mina svårigheter att bli gravid är rent fysiska och det finns inget som tyder på att man får tjockare livmoderslemhinna eller ägglossning bara för att man slutar tänka på att man vill ha barn)

* Det är ödet - det var inte meningen att du skulle bli gravid den här gången (Finns det verkligen någon mening med allt? Vad finns det för mening men våldtäkter, incest och pedofili till exempel?)

Tack, nu har jag fått avreagera mig!

3 kommentarer:

  1. Nu har jag läst i din blogg och jag förstår varför du vart arg på mig!
    Vi ses på ifokus!

    SvaraRadera
  2. Hej Sophia!

    Vet att jag kommenterar ett väldigt gammalt inlägg hos dig nu och att du fått barn och har ett till påväg :) Men jag hittade hit genom att googla bloggar om barnlöshet så jag börjar läsa från början :) Min sambo och jag ska börja med ivf i höst/vinter och på fredag ska vi till vår läkare för att sättas i kö. Vill bara säga att jag blir så glad av din blogg och solskenshistorier är verkligen nåt som behövs när allt hopp känns långt borta.

    Stort grattis till dina barn!

    Kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade hit :) Stort tack och lycka till! mvh Sophia

      Radera