måndag, januari 26, 2009

Jobbigt

Åh, varför ska alltid perioden mellan ägglossning och beräknad mens vara så himla jobbiga? 14 dagar varje månad som känns fruktansvärda.

Å ena sidan ser man fram emot beräknat mensdatum då man hoppas att denna månad verkligen är den sista gången man har mens. Å andra sidan vill man inte alls att den beräknade dagen för utebliven mens ska komma då man bara bli besviken varje gång.

Idag är det 11 dagar kvar till beräknad mens och dagarna kryper fram i snigeltakt...Egentligen vore det bara som allra skönast att dra av plåstret snabbt och få den där jäkla mensen på en gång så man slipper vänta på den.

På torsdag är det i alla fall dags att lämna nytt blodprov för att konstatera om jag haft ägglossning eller inte. Jag känner mig dock helt säker på att ägglossning inträffat i alla fall då jag dels haft ägglossningssekret och dels hade en så stor äggblåsa vid ultraljudet. Kul att man kan känna sig säker på något här i livet i alla fall.

Vilken tur att Marcus kommer hem idag för jag behöver lite närhet och kärlek ....och då menar jag rent känslomässigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar